donderdag 15 december 2011

Voorstelling & expositie 'Alexander De Grote': Strip Turnhout en Bib Lommel

Verleden weekend werd het stripalbum 'Alexander De Grote' voorgesteld op Strip Turnhout, de grootste en bekendste Vlaamse stripbeurs. Een hele onderneming...

Op zaterdag heb ik een mini-expo opgesteld aan de stand van Brabant Strip (die het album verdelen i.s.m. Uitgeverij Hauwaerts). Alhoewel... mini-expo... Mijn auto zat toch nokvol. Ik was op zaterdagochtend nét op tijd klaar met het opstellen, een paar minuten voor de beurs opende.
Het was trouwens de eerste keer dat ik het album zag - gedrukt en wel: ik was dan ook zeer tevreden want de uitgave was piekfijn verzocht: mooie kleuren, scherpe druk, mooie cover en keurig afgewerkt. Alleen over het teken-, schrijf- en kleurwerk ga ik me niet uitlaten. ;-)

Ik had zeker niet te klagen over de interesse; het album verkocht goed en mijn dag was gezellig gevuld met signeren en leuke babbels. Zondag was iets rustiger, maar werd opgevrolijkt met een leuke workshop 'cartoons tekenen voor kinderen'. Zelfs de organisator gaf erg lovende commentaren maar - laten we eerlijk zijn - als leraar doe ik dit elke dag, het zou maar erg zijn als ik nog geen workshop in goede banen zou kunnen leiden. ;-) Bij deze ook wat foto's van deze stripbeurs.






En ik kan ook al wat beelden tonen van de grote 'Alexander'-tentoonstelling die loopt van 16 december 2011 tot 8 januari 2012 in de openbare bibliotheek van Lommel. Uitvergrotingen, potloodschetsen, pentekeningen, kartonnen figuren, prints én natuurlijk het stripalbum zelf: dit zijn de voornaamste ingrediënten voor deze expo. Morgen wordt de tentoonstelling geopend, meteen ook mijn inhuldiging als stadstekenaar. Stadsdichteres M.C. Moerdijk wordt dan weer 'uitgezwaaid' met de publicatie van haar Lommelse dichtbundel, inclusief illustraties van ondergetekende: vandaar dat ik op de eerste verdieping van de bib ook wat kleurenprints van typisch Lommelse decors heb opgehangen.

Gaat dat zien!

Of... kijk naar deze foto's... :-)






























Trouwens; het album is overigens reeds te koop via brabant.strip@gmail.com of - in Lommel - in de Lektuurshop te Lommel Centrum... Prijs: 9 euro.

Groeten,

BP



Geen opmerkingen:

Een reactie posten