zaterdag 25 augustus 2012

Signeren, schetsen & schrijven...

Even een snelle update voor het schooljaar terug begint...

Vandaag (zaterdag 25 augustus) ben ik gaan signeren op het 27ste Brabants Stripspektakel in Valkenswaard: een mooie, grote, ruime en gezellige beurs. Ik was er op vraag van Brabant Strip ter promotie van de Alexander-gagstrip 'Alexander De Grote'. Het was een reuze-meevaller op alle vlakken!



De mensen van Uitgeverij Hauwaerts wisten me te melden dat het 'Alexander'-album reeds voor de helft (ruim 500 exemplaren) is verkocht - hetgeen zeker geen slecht resultaat is voor een kleine stripreeks die een half jaartje geleden werd gepubliceerd. Leuk nieuws dus.
Daarbij komt dat de redactie van het gerespecteerde www.stripster.nl de Alexander-gags ook wil publiceren (in afleveringen) hetgeen maar één ding betekent: extra aandacht, en dat is nooit slecht voor een debuterende stripreeks.
En bovendien was de signeersessie ook erg gezellig: een 15-tal strips verkocht, enkele leuke dédicaces mogen tekenen en me geen moment verveeld of stilgezeten. Zeker voor herhaling vatbaar dus...

En zoals eerder aangekondigd: dit eerste 'Alexander'-album: krijgt een staartje. Na vele besprekingen en zoekingen zijn scenarist Barcas en ikzelf ondertussen begonnen aan de eerste pagina's van de eerste 'Alexander'-avonturenstrip. Een titel is er nog niet, een synopsis al wel (maar die ga ik u nog niet aan uw neus hangen) en enkele nieuwe personages ook. Buiten Aristoteles en Alexander krijgen we er een aantal leuke figuren bij (sommigen werden gewoon verder uitgewerkt t.o.v. de gagstrip). Hierbij een voorproefje...


Oh ja, en mijn tussentijdse 'graphic novel'-project 'Alleen Op De Wereld' is deze zomer serieus opgeschoten: ondertussen zijn er 30 pagina's getekend en ingeinkt. Verder ga ik me hierover vooral nog beperken tot mysterieus stilzwijgen. Maar ik beleef er geweldig veel plezier aan en ben tot nog toe ook erg tevreden over het resultaat. En dat gebeurt niet zo vaak... :-)

Enkele nieuwe platen...





Zo, en dan weet u meteen waar ik me de volgende maanden mee zal bezig houden...

Salut!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten