zaterdag 22 december 2012

De Gentse stripbeurs, etcetera...

Op 2 december ben ik nog eens naar Gent afgezakt om te signeren op de winterse editie (in de natte sneeuw) van de plaatselijke stripbeurs: een grote, gezellige, mooie en vooral héél erg warme stripbeurs (mijn vest was snel uit).



Zoals steeds een leuke ervaring: wat gebabbeld met lezers, medewerkers (van Brabant Strip) en collega-tekenaars. Maar vooral leuk omdat je natuurlijk je eigen strip (nog steeds de gagstrip van Alexander De Grote) mag signeren en voltekenen voor de toffe mensen die het album kopen. Ik denk dat we er die dag toch weer een stuk of 15 verpatst hebben. Dik OK dus.

Iets minder dik OK: de dienstverlening van de NMBS. Ik vertrok in Gent om 17u en rond 22u was ik thuis. Vertragingen, gemiste aansluitingen, pffft. Leve de Belgische spoorlijnen!

Ook het vervolg op Alexander - met scenarist Barcas - is ondertussen aan het vorderen: maar veel mag ik daar nog niet over verklappen. Een 10-tal pagina's staan in inkt, nog eens 10 zijn uitgewerkt in potlood. Nog heel wat werk voor de boeg dus voordat we uitgevers kunnen gaan ambeteren. ;-)




Maar 'Alexander' zit niet stil: vermoedelijk (99,9% zeker) komt er een reizende tentoonstelling m.b.t. het eerste album - vooral gericht op bibliotheken en schoolgroepen. Da's dus het eerstvolgende project: nice!

We houden u op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten