donderdag 17 juli 2014

'Alleen Op De Wereld': als dat geen motivatie genoeg is...?

Een tijdje geleden postte ik hier - vol trots - dat mijn stripalbum 'Alleen Op De Wereld' (gebaseerd op de proloog van Hector Malot's klassieke boek) AF was.

En in mijn gedachten wàs dat ook zo. :-)

Maar aangezien dit een solo-project is (zonder scenarist) miste ik toch wat feedback... Dus stuurde ik het verhaal (zwart-wit en 48 pagina's) door naar een paar mensen wiens professionele mening ik volledig vertrouw: kenners, recensenten, vrienden, kennissen,... De conclusie was eenvoudig: het is dik in orde, maar het boek mist nog kleur en een hoofdstuk extra om het verhaal echt àf te maken.

Mijn reactie was óók eenvoudig: nadat ik alle adviezen een weekje heb laten bezinken, ben ik aan de slag gegaan: 12 pagina's extra, tekenen, inkten en letteren... en de volle 60 pagina's inkleuren in een erg specifieke techniek waar ik erg tevreden over ben.

En nu is ie er: een kanjer van 60 pagina's, tot stand gekomen tussen augustus 2010 en juli 2014, geschreven, getekend en ingekleurd in Lommel, Neerpelt, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland (m.a.w.: tijdens mijn vakantieperiodes). :-)

Is ie nu definitief af? Ja, ik denk het wel.

Is er al definitief iets geweten over (voor)publicatie of uitgevers of ...? Nee, langs geen kanten. Die lange zoektocht begint nu.

Ik hoor sommigen al denken: 'Wie doet dat nu? Eerst een hele strip maken en dàn pas een uitgever zoeken?'.

Tja, ik dus. :-) Want zelfs zonder uitgever, zelfs zonder publicatie: ik moest en zou deze hoofdstukken van dit boek uitwerken én afwerken. Gewoon, omdat ik er zin in had.

Als dat geen motivatie genoeg is? ;-)

Meer informatie volgt hopelijk binnenkort, maar hier kunnen jullie al genieten van wat definitieve pagina's 'in preview'. Enjoy!








En dan begin ik nu met het volgende project : album 3 van Alexander De Grote... 
Let's go! :-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten